Zvládnuteľnosť štúdia

Moderátoři: Medicinman, Formol

Odpovědět
fericorpus
Deltoideus
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 24, 2015 12:23 pm

Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od fericorpus » čtv říj 29, 2015 6:46 pm

Ahojte, mám neskutočnú dílemu. Veľmi chcem študovať na 1. LF. Známky mám fajn, motiváciu super- mať v rukách moc zachrániť ľudský život je úžasné! Budem robiť všetko pre to, aby som sa na 1 LF dostal. Problém však je, že aj keď sa mi podarí dostať, bojím sa, že ma vyhodia. O vyhadzovaní, aj bezdôvodne, som počul dosť. Ako to je teda v skutočnosti? Koľko ľudí prijímajú na VL a koľko ľudí skončí? Vyhadzujú ľudí, ktorí to majú "na saláme", alebo aj ľudí, ktorí sa drvia, ale im proste nesadnú otázky a pod.? Ďakuje za pomoc pri rozhodovaní. ;)

Uživatelský avatar
Formol
Quadriceps
Příspěvky: 371
Registrován: ned kvě 15, 2011 11:17 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od Formol » pát říj 30, 2015 11:41 am

Ahoj,
při plném nasazení je studium, pokud máš přiměřené základy ze střední školy, zvladatelné. Jistě, vyhazuje se, někdy se vyhazuje i vyloženě nespravedlivě. Může se stát, že si nespravedlivě zopakuješ zkoušku, při mimořádně velké smůle se může stát, že i ročník. Ale ti, kteří nedobrovolně odcházejí, obvykle odcházejí, protože na studium medicíny buď nemají předpoklady, nebo prostě neunesou relativní volnost a poměrně velký podíl volného času a neučí se tak intenzivně, jak by bylo žádoucí. První ročník je poměrně volný co se týče hrozících zkoušek i rozsahu povinné docházky, takže ne každý zvládne myslet na to, že na konci prváku jsou dvě hodně obsáhlé zkoušky. Po průchodu prvákem "abych dostal zápočet" už není v lidských silách se naučit anatomii i histologii tak, aby byl průchod zkouškou bezproblémový, o retenci informací nemluvě.

Ale abych nezastíral realitu, ztráty jsou a jsou nepřehlédnutelné. Zatímco na "konkurenční" 2.LF dostuduje většina přijatých, na 1.LF jsou ztráty dlouhodobě vyšší, optimisticky lze předpokládat, že nakonec úspěšně dostudují tak dvě třetiny přijatých uchazečů. Jsem přesvědčen, že za stávající situace bude podíl neúspěšných studentů klesat, protože zamezení zveřejňování všech otázek z přijímacích zkoušek a bonifikace za dobré známky z matematiky na střední škole zhorší šance na přijetí některým studentům, u kterých lze předpokládat větší neúspěšnost.
Доктор сказал «в морг» — значит в морг!

fericorpus
Deltoideus
Příspěvky: 6
Registrován: sob říj 24, 2015 12:23 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od fericorpus » pát říj 30, 2015 2:06 pm

Veľmi pekne ďakujem za pomerne dosť rozsiahlu a bohato informatívnu odpoveď. :D Ak sa mi teda na 1 LF podarí dostať, budem, dúfam, robiť všetko pre to, aby som sa tam aj udržal. Ja som mal skôr strach o úplne vyhodenie zo školy. Pretože študenti nahovoria hocičo, a fóra, ktoré som čítal boli písané možno práve študentmi, ktorí "neuniesli relatívnu voľnosť a pomerne veľký podiel voľného času." :)

denisasam
Biceps
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 31, 2015 7:33 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od denisasam » pát říj 30, 2015 2:28 pm

Dá se paušálně odpověďet na otázku, kolik hodin je potřeba se denně učit, když nechci nic zanedbat a chovat se zodpovědně? Dejme tomu stačí 3 hodiny denně, opravdu myslím poctivě každý den třeba v prvním ročníku?

alfamedik
Triceps
Příspěvky: 80
Registrován: stř zář 14, 2011 2:47 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od alfamedik » pát říj 30, 2015 2:37 pm

" Dejme tomu stačí 3 hodiny denně, opravdu myslím poctivě každý den třeba v prvním ročníku? "

V 1. ročníku je potřeba se učit denně 2h 47min.

Uživatelský avatar
Formol
Quadriceps
Příspěvky: 371
Registrován: ned kvě 15, 2011 11:17 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od Formol » pát říj 30, 2015 2:55 pm

fericorpus: Stačí se podívat na studijní plány. (Za mě měla anatomie 3 semestry a v prváku byly navíc dva semestry biochemie, takže to bylo trochu "výživnější"). Těch prostojů je v rozvrhu poměrně hodně;-)

denisasam: Někdo má výbornou vštípivost paměti s poměrně velkou kapacitou, někdo dobře informace analyzuje a třídí, ale na vštípení potřebuje víc času. Pokud má někdo to štěstí, že má výbornou paměť i analytické schopnosti, pak studuje medicínu poměrně snadno a má výborné výsledky. My ostatní jsme v jednom či v druhém slabší (já třeba ve vštípivosti), takže to musíme dohánět studijním úsilím (v mém případě se přítomný čas týká přípravy na kmen a později i atestaci z patologie). Do toho se ještě odporně vkládají takové podružnosti jako motivace ("Proč tu jsem?", "Proč se učit tuto pro další odborný život irelevantní kravinu?", "Copak mám dobrého v ledničce?",...) a další zájmy školní ("Bylo by fajn umět němčinu.", "Jak vlastně funguje ta strukturní analýza proteinů?", "Co vlastně na té lebce popisují antropologové?",..) i mimoškolní ("Kdy já se konečně naučím programovat v C a v Javě?", "Už dlouho jsem nestrávil celý víkend na kole.", "I na foukací harmoniku je třeba pravidelně cvičit.",...), takže odpověď na tvoji otázku je: Ne, paušálně to není možné. Každý jsme jiný. Někomu stačí věnovat škole jen v průměru hodinu každý den a nakonec z něj bude velmi dobrý lékař s vhledem a rozhledem (prostě elegantní a slušný House s přehledem v klasické filologii, algebraické topologii a ekologii Apus pallidus), někdo jiný může od rána do večera ležet v knihách, ale přesto z něj nakonec bude jen průměrný řemeslník medicíny, který zvládá rutinu průměrně, ale u většiny výkonů neví, proč je vlastně dělá.
Доктор сказал «в морг» — значит в морг!

denisasam
Biceps
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 31, 2015 7:33 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od denisasam » pát říj 30, 2015 4:46 pm

Formule, a pokud mám velmi dobrou paměť, ale analytické schopnosti pokulhávaji? Může to paměť zachránit?

Uživatelský avatar
Formol
Quadriceps
Příspěvky: 371
Registrován: ned kvě 15, 2011 11:17 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od Formol » sob říj 31, 2015 9:38 am

No.. Neměl bych to říkat, ale mám pocit, že velmi dobrá paměť bez pořádného úsudku není ani na překážku ani akademické kariéře na lékařské fakultě. Ale mezi pocitem, že máš slabší analytické schopnosti, a reálnou nedostatečností v této oblasti, může být někdy docela velký rozdíl. Sám sebe člověk hodnotí obvykle málo objektivně, neboť části blbcům vládne Dunnung Kruger a zbytek se hodnotí spíše srovnáním s okolím a také s problémy, se kterými se setkává, tedy spíše se podceňuje.

PS: CH2O, nikoliv autíčko ;-).
Доктор сказал «в морг» — значит в морг!

denisasam
Biceps
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 31, 2015 7:33 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od denisasam » sob říj 31, 2015 10:07 am

To, že mám lepší paměť než analytické schopnosti, hodnotím dle toho, že mi nejdou chemické výpočty

denisasam
Biceps
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 31, 2015 7:33 pm

Re: Zvládnuteľnosť štúdia

Příspěvek od denisasam » sob říj 31, 2015 1:35 pm

Za chybné oslovení se samozřejmě omlouvám, šlo opravdu o překlep, ne o blonďatost :-)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů